10 dec. 2008

Totul sau nimic?

Mic,mare,mediu? O intrebare standard pe care o adresam la al doilea meu job.
Raspunsul cel mai frecvent era mediu.
A doua intrebare standard era: mare sau mic?
Toti raspundeau: dar mediu nu aveti?
Ce concluzii sa trag eu de aici?

N-ati observat ca in general, oamenii se feresc de concret, de exact? Foarte putini sunt cei care spun: Da, dom'le, asta vreau, asta imi place. De ce-i atat de greu sa-ti asumi o alegere? E mai bine sa o faci pe jumatate?
Ok, o sa-mi spuneti ca nimic nu e sigur pe lumea asta. Aici as avea niste contraargumente si as putea insira o lista intreaga cu lucruri sau persoane, care pentru mine sunt 100% sigure, dar ar insemna sa ma laud sau ca traiesc in lumea mea utopica. Sa lasam lucrurile sigure ale celorlalti, sau raportate la ceilalti. Sa ne gandim la noi, la ce ne place si la ce vrem de fapt. Cand esti pus sa alegi, automat alegi calea de mijloc, nu spui alb sau negru, ci intotdeauna gri, chiar daca e bezna in jurul tau.

2 comentarii:

organu spunea...

ori la bal, ori la spital - bine sau rau - iad sau rai (exemplele pot continua). majoritatea lucrurilor in viata au la baza o dualitate. posibilitatea de a alege calea actiunilor pe care le facem, duce intr-un final la varianta cea mai comoda si cea mai usor de urmat.
mai exista si unele lucruri concrete sau absolute (abia ma gandesc la absolut si imi lasa gura apa), dar aceste lucruri in majoritatea cazurilor iti "complica" viata in loc sa o simplifice. si se stie ca omul a evoluat prin dorinta de simplificare a vietii.

Ap. 55 spunea...

pai tocmai ca nu-ti simplifici viata ( nici pe a ta nici pe a celorlalti ), daca intre bai sau spital tu alegi pensiune.