22 iul. 2009

Der Himmel über Berlin



Sa povestesc despre Berlin pana reusesc sa pun la punct materialul filmat la concert.
Cand am ales Berlinul, n-am stat o clipa pe ganduri, am zis da din prima si asta a fost. In schimb lumea a fost sceptica in privinta alegerii mele. Iar, cand am cautat un ghid despre Berlin am avut ceva de munca printre toate ghidurile cu Roma, Barcelona si Venetia, pe care le gasesti pe toate drumurile. Romanii nu sunt fani Germania, exceptie fac doar Mercedes si Audi.
Cum e Berlinul? Un oras respirabil, fara claxoane, cu un gazon la care visez in fiecare seara cand ma intorc acasa, cu o terasa pe malul raului Spree, unde am baut cel mai bun Apfelsaft, cu bitteschön la tot pasul, cu oameni la 40 de ani mai ciudati decat pustii de 16, cu un cult al parului ras si un blond in cel mai natural mod.
In Berlin vremea se schimba precum culoarea semaforului, acum e cald iar peste 5 minute ploua de matura tot in cale. Umbrela nu e foarte practica, un balon de ploaie, in schimb, e tot ce ti-ai putea dori. Ajungi in orice colt al orasului in maxim 30 de minute, de oriunde poti sa faci o legatura cu S-Bahn-ul ( trenul ) sau cu U-Bahn-ul ( metroul ).Ca o paranteza, azi am aruncat o privire peste noua harta de linii de metrou a Bucurestiului si mi s-a parut o gluma in comparatie cu cea nemteasca.
Practic, nazismul n-a existat in Berlin. Am vazut un singur afis, pe care era mentionat Hitler, si atat. In schimb Zidul Berlinului e foarte popular, bucati din zid "autentice" sunt de vanzare la toate gift shop-urile. Au o istorie care atarna greu si care ii condamna, iar ei tocmai asta incearca sa ascunda, nu cred ca vor sa fie aratati cu degetul chiar in propria lor tara. Memorialul Holocaustului din mijlocul Berlinului spune multe iar asta nu mai au cum s-o mai ascunda. Cel putin, asta e impresia pe care mi-au lasat-o cele cateva zile petrecute in Berlin.
Berlinul e un oras cu un trecut bine inradacinat in prezent, e orasul unde le gasesti pe toate, e modern, e istoric, e comunist, e nazist, sunt blocuri, sunt cladiri de sticla impresionante, e roman, e grecesc, sunt domuri, sunt zei, sunt ingeri.
Berlinul e orasul unde as putea locui, m-as intinde pe iarba din fata Domului Berlinez si m-as uita la cer.
Cerul chiar are alta culoare in Berlin!



P.S. In Bucuresti nu m-am uitat niciodata la cer.

Niciun comentariu: