6 apr. 2010

Din bucatarie

La ora la care scriu e 11.52 si inca mai am sarmalele in cuptor. Care e povestea zilei de azi si ce rol au sarmalele in toata treaba asta? La 8 fix deschid ochii cu o mana pe laptop si una pe telefon. Deschid laptopul si totodata scriu un mesaj cum ca lucrez de acasa azi, parca pe ploaia asta n-am chef de drum prin metrou si 41.
Si un plan maret se naste in mintea mea, hai sa gatim intarziata mancare de paste. Al doilea an la rand cand ratam pastele romanesc si asa as manca niste sarmale! Fac ordine in emailuri, las instructiuni in dreapta si-n stanga si plec la piata.
La 9 si un pic am iesit pe usa, in aproximativ o ora, eram inapoi. Revin la calculator, nimic interesant in lipsa mea. Pun ouale la fiert, spal vasele, imi proportionez diverse ingrediente si apoi ma intorc la e-mailuri. Urmeaza vreo ora in care nu ma ridic de pe scaun si in care ouale puse la fiert crapa. Ma rog, trec peste, le inrosesc si apoi toc carnea pentru chiftele. Imbin prepararea lor cu clickuri, e-mailuri si alte comunicate esentiale, cam pe la ora 4 termin laborioasa activitate. Pe la 4 jumate ma apuc de sarmale, scopul suprem al zilei. Nu fac mare lucru, ca arde inboxul de plin ce e si ma tine blocata pana la 6 jumatate. Ziua mea de lucru a inceput cu o ora mai devreme si s-a prelungit mult peste program. Inchid totul si de la ora 7 incolo ma dedic in totalitate sarmalelor. La 8.30 le-am bagat in cuptor si cred ca ma culc fara sa apuc sa mananc o sarmala.
Rezultatul zilei de astazi, 12 oua fierte-crapate si vopsite, un platou de chiftele din care au mai ramas vreo 10 si o oala de sarmale care inca fierbe. Din 16 ore, cred ca 8 le-am pierdut cu gatitul si nu sunt incepatoare in ale bucatariei si am avut si ajutor la impachetat sarmalele.
Bottom line, mi-e imposibil sa calculez munca pe care au depus-o gospodinele in zilele dinaintea sarbatorilor. De fapt mi-e imposibil sa calculez, munca pe care o depun zilnic femeile casnice din Romania. Si zic Romania, pentru ca la noi e inca prezenta aceasta practica si nu da semne de diminuare.
Ce-as fi facut in mod normal? Ma trezeam la 8, ajungeam la birou la 9.30-9.45 si la 6 dadeam shut down. Apoi ori aveam scoala, ori alte activitati. Ajungeam acasa, faceam un dus, citeam 2 randuri sau vizionam 2 minute dintr-un film si adormeam.
In schimb ce fac acum? E trecut de miezul noptii, am facut un dus si astept sa inchid cuptorul. Imi miros degetele a varza murata, iar parul parca mi-ar fi stat toata ziua intr-o tigaie cu ceapa prajita. Mi-e somn si mi-a trecut pofta de sarmale.

Niciun comentariu: