14 mar. 2009

Ce sa iau ca sa nu mai tusesc

Lumea ne cauta pe google, crezand ca dau de vreun leac de tuse. M-am hotarat ca daca tot ajung pe pagina asta, sa le dau si niste remedii ca sa nu vina totusi degeaba. Asa ca, din experienta mea cu tusea va impartasesc.
Pentru cei mici, stiu doar ca siropul de tuse nu e foarte recomandat, mai ales la cei sub 2 ani. Un tratament eficace pentru tuse il stiu de la mama, era o tortura pentru mine, dar n-aveam de ales, este vorba de renumitul ceai de ceapa, are un gust oribil dar functioneaza. Se iau, cred, vreo 2-3 cepe, se curata si se pun intregi la fiert intr-un ibric cam pentru ceai, cafea etc. Se lasa la fiert pana se inmoaie cepele, va capata un aspect mai vascos, apoi se strecoara, se adauga zahar sau miere, ca sa fie mai suportabil. Am citit undeva ca ar trebui sa se bea doua cani pe zi, eu insa imi aduc aminte ca mama imi punea intr-un paharel ( jum. din cantitatea unei cani ), dar stiu ca era foarte consistent si il beam foarte greu pentru ca nu era ca un ceai normal, sau mintea mea de copil distorsiona totul si facea sa mi se para si mai groaznic decat era in realitate. Beam maxim doua paharele de ceai, nu cred ca am baut vreodata mai mult.
De cand sunt mare, trece de la sine, sau daca nu, ii dau cu sirop de tuse: Stodal, Humex( nu prea m-a impresionat ), si ceai cu miere ( functioneaza doar pe moment ).
Sanatate va doresc!

Niciun comentariu: